Lösning
Den kreativa lösningen landade i ett antal Reels-filmer där vi får följa dansare som springer, hoppar och dansar sig genom Göteborgs gator. Och för att kunna ta en liknande upplevelse ännu närmare konsumenterna utvecklades Snapchat-spelet Bounce Blast. I spelet kan du se hur skorna sitter på fötterna och uppleva världen på ett nytt och roligt sätt. Utmaningen i spelet går ut på att kunna röra sig så snabbt som möjligt och samla poäng genom att ”blasta” hinder på vägen i en augmented reality-värld.
Kampanjen Release Your Bounce gick live i augusti 2021 i sociala medier, hemsida, nyhetsbrev och butik.
Release Your Bounce-kampanjen är framtagen av Stadium och Glory Days i samarbete med DVA, som utvecklat AR-spelet för Snapchat.

Resultat under första veckan
- 408 000+ impressions på Snapchat-spelet
- I genomsnitt spenderade användarna 51 sekunder i spelet.
- 18 000+ delningar av Snapchat-spelet med share rate på 4.57%.
- I videoannonseringen spenderade man i genomsnitt ca 10 sek med att interagera med spelet efter att ha swipeat upp på annonsen.